RSS
Facebook
Twitter

8/24/2017

Bacalah!

Jangan jemu baca buku
Kerna pada buku ada ilmu
Jangan takut tiada guru
Kerna guru itu bentuknya beribu
Jangan goyah dipanah tohmah
Kerna fakta takkan kalah

Jika engkau salah
bukakan mata
lapangkan dada
kaji setiap kata
adil dengan mereka

kita cari jawapan
bukan cari lawan
kita mahukan kebenaran
hapuskan kejahilan
kejumudan dan kezaliman

Bacalah! ini kata tuhan
Bacalah! ikhlas demi tuhan
Bacalah,wahai orang beriman!

Abu Hariz 
17/8/2012 - 6.28pm
Rantau Panjang, Klang.




Siapa yang ketika membeli buku, tidak berasa lebih nikmat daripada saat membelanjakan hartanya pada benda lain, atau tidak melebihi cita-cita para hartawan dalam membina bangunan. Sesungguhnya dia belum mencintai ilmu." 
- Al-Jahiz, ulama dan pakar ilmu zoologi pertama dalam Islam.

1 ulasan:

Hellen666 said...

Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubungi beliau melalui WhatsApp +2348055459757 atau e-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com