RSS
Facebook
Twitter

2/01/2010

Kebenaran



Ku ambil pena biru
Di atas kertas putih aku menulis
Di atas meja uzur aku termenung
Menongkah arus idea yang berlalu
Dalam minda yang telah tepu.

Pena untuk menulis
Warkah untuk ditulis
Dicurah idea, diasah kuasa
Kuasa berbicara melalui pedang pena.

Termenung, bukan kosong,
Ternganga, bukan terpinga
Telingaku bukan tuli
Mulutku tidak bisu
Tanganku tidaklah kaku

Pabila isu melayang kepadaku
Aku mengkaji
Pabila fitnah menuju melulu kepadaku
Aku mencari
Selagi fakta tidak ku terima
Aku menolak untuk menerima
Selagi kebenaran tidak menyerlah
Selagi itu aku tidak akan mengalah

Apakah kau mampu menghalang cahaya mentari
Biarpun dilindung arakan mendungan awan
Namun mentari tetap bersinaran

Itulah kebenaran
Kerana kebenaran tetap kebenaran
Yang Benar Tetap Benar.


Jam 0111 / 1 Februari 2010
Syafiq Shah

0 ulasan: