RSS
Facebook
Twitter

7/04/2014

Kalian Bulan & Bintang

 Kalian Bulan & Bintang











Umpama bulan dan bintang
Kalian berdua bersinar menyinari malam
Hari berlalu dengan hangat semangat kalian menuntut ilmu
Tanah kontang turut basah
Bila hujan turun mencurah
Aku umpama semalu
Acap kali menguncup bila titik hujah menyentuh

Jarak kita jauh
Tetapi kalian aku yakin lebih teguh
Aku hanyalah batu di tebing sungai
Tetapi kalian adalah emas di dasar
Kerana emas, manusia hadir
Mencari nilai
Dan aku batu menumpang rahmat

Aku adalah semalu
Yang berduri, tanpa sedar mencarik
Dan bila aku tahu
Aku tidak mampu menggapai bulan di langit
Hanya mampu merenung di bumi
Mengharap bulan kembali

Dan bintang selang hari kian malap
Tidak bergemerlapan seperti dulu

Kalaulah aku bisa putarkan waktu dulu…


Corak perasaan selepas mendengar nasyid ini.

0 ulasan: