RSS
Facebook
Twitter

20 March 2010

…???...



Ha? Aku tercengang. Kebingungan. Tak faham. Timbul beberapa ketul ‘Question mark’ di atas kepalaku.

Apa ni? Keliru. Aku semakin tak faham. Tangan kananku mengurut-urut dahi yang tak pening. Mataku melirik kepada minyak angin ‘Sahara’, minyak yang setaraf dengan minyak kapak, tapi dikeluarkan oleh HPA, conform muslim! (tapi aku tak amik, sebab aku tak suke minyak kapak ni..)

Terkedip-kedip aku memandang. Ke kanan. Ke kiri. Ke kanan semula. Dah, aku malas nak toleh kiri, buat sakit leher jek.

Celaru kotak ideaku.

Terperanjat!

Dalam kotak yang mengisi otakku terdapat seekor arnab dan seekor kura-kura sedang bermain kejar-kejar sambil melompat-lompat keriangan dan bergelak ketawa. “Hua,hua,hua... tak faham. Tak faham...” kata mereka.

Cis! Aku tersindir.
Puff! Ku gelengkan kepala. Hilang dua makhluk tersebut. Padan muka korang!

Realiti! Aku masih tak faham. Dalam kekeliruan, sempat lagi aku berangan.

Huh! Segumpal angin yang tersangkut di hidung, ku hembus laju. Itulah mengeluh namanya. Biasanya orang mengeluh dari mulut, tapi sengaja aku cuba teknik baru. Aku namakannya “teknih keluhan dari hidung!” Korang bacanya dengan nada macam Doraemon keluarkan barang ajaib dia untuk Nobita.

Ahh! Aku menjerit. Tapi dalam hati je. Apsal banyak sangat mengarut ni? Kan aku tengah cuba memahamkan diri. Yang otak ni dok mengarut ni kenape?

Aku menggeleng-geleng kepala. Terasa kasihan pada diri sendiri. Inilah akibatnya kalau terlampau banyak baca komik ‘Onemanga’ dan main game kat facebook.....

Ish, ish, ish.....

Eh! Bahuku terhenjut tanda aku terkejut. Aku terlupa. Aku kan tengah tak faham ni. Baik... back to reality!!! Cewah, cam best jek jerit-jerit ni ek. Padahal mase nulis ne je lah aku buat-buat jerit. Real world... siapalah aku untuk menjerit-jerit ni...

Kuk! Adeh..... Kepalaku di‘luku’ dan diketuk lembut. Siapa? Siapa?

Aiseh, mana ada sape-sape. Aku sorang je dalam bilik ni. Gulp. Ok, tu tandanya aku tengah telan air liur aku. Dengan kata lain, tandanya aku tengah seram. Sebab sape yang luku pale aku tadi?

Ah. AH! AAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!
(baca dengan nada jeritan yang menggila...)

(( To be continue....))


3 ulasan:

D.K. said...

Heiz... tak paham, tak paham. amendela yang ko tak paham sangat ni ha?? tak paham..tak paham....

Diyana Amalina said...

knpe tb2 jd cam gini ne...?

D.K. said...

huhuhu... dunno